eTourEurope 2015

eTourEurope 2015: wij zijn er klaar voor om onze titel te verdedigen! Van 8 tot 18 mei 2015 zijn we weer ergens op de route van de eTourEurope te vinden.

 

 

Een fantastische ervaring was het: de eTourEurope 2014 en niet alleen omdat wij ‘m gewonnen hebben. In 9 dagen langs 9 Europese hoofdsteden met een 100% elektrische auto is een unieke ervaring geweest. We zijn dan ook erg blij dat we het voor elkaar hebben gekregen om in 2015 ook weer mee te doen. De maximale prestaties – wat betreft afstanden afleggen binnen redelijke tijd – uit een innovatieve auto als de Tesla halen is zeer uitdagend en zorgt voortdurend voor spanning en ook sensatie. Een aantal hoogtepunten uit de eTourEurope 2014:

-we reden op 1 acculading een afstand van 512km, zelfs meer dan Tesla zelf opgeeft.

-We spraken ruim een kwartier met de burgemeester van Linz in Oostenrijk. Linz is vergelijkbaar met de stad Groningen

-In Boedapest werden we ontvangen alsof we een koninklijke familie waren… rode loper uitgelegd, een paleis opgesierd en enkele heerlijke hapjes

-De laatste dag natuurlijk toen bleek dat we de winnaar zijn geworden van de eerste eTourEurope!

-Steeds weer in een ander superluxe en uniek hotel overnacht van Radisson Blue

 

In 2015 is ons team niet precies hetzelfde gebleven. Copiloot Frank is vervangen door 2 andere chauffeurs, die elk een deel van de eTourEurope meerijden: Abel Winter rijdt mee vanaf de start tot 12 mei, als we Amsterdam aandoen. Vanaf Amsterdam rijdt Robert Mulder mee tot aan de finish in München. Als navigator gaat Marco Mulder weer mee, met de ervaring van vorig jaar moet dat ook weer goed komen. Marco zal ook weer een blog bijhouden op www.elektrischrijdenkanecht.nl De oma van Marco, moeder Mulder, gaat ook weer mee, ze is nog geen 80 jaar. Klaas is weer 1e rijder, hij stelt ook zijn Tesla weer beschikbaar.

 

Voor meer info over de eTourEurope: zie www.etoureurope.eu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Webblog eTourEurope: Vrijdag 8 mei 2015

 

Hallo iedereen! Ik ben Marco Mulder, navigator van team 13: Mulder - Holland tijdens de eTourEurope. Ik ga jullie (net als vorig jaar) op de hoogte houden van alles wat we meemaken d.m.v. dit blog! Dus de komende 9 dagen zal ik elke avond een stukje schrijven!

 

De eTourEurope werkt zo: In het begin, op 8 mei 2015 dus, is er een evenement (eMOBIL) in de beginplaats, München, waarbij alle deelnemers aanwezig moeten zijn, maar ook zo veel mogelijk mensen met een elektrische auto die in de buurt wonen. Er zijn dan ook andere dingen te doen. In de route van de eTourEurope zijn er verschillende eMOBIL's en eMeetingPoints gepland. Bij beide soorten punten is het de bedoeling om zoveel mogelijk mensen uit die buurt met een elektrische auto ''in beweging te brengen''. De tour-organisatie hoopt aan het eind op in totaal 1000 EV's. Het verschil tussen een eMOBIL en een eMeetingPoint is dat deelnemers van de eTourEurope verplicht een bepaalde tijd bij een eMOBIL moeten zijn, bij een eMeetingPoint mag je langskomen wanneer je maar wilt, als je maar langs komt. Ook zijn er op een eMOBIL meer dingen georganiseerd, bijvoorbeeld een automerk dat haar nieuwe elektrische auto's wil presenteren.

Het is de bedoeling om in een zo kort mogelijke tijd van de ene stad naar de andere stad te rijden, maar de laadtijd wordt hierbij zo verrekend dat het juist niet slim is om hard te gaan rijden, zodat je ook zo min mogelijk hoeft op te laden. Dus onze strategie is zoveel mogelijk kilometers te rijden op één acculading. Er is dit jaar ook een geldprijs uitgeloofd voor de eerste plaats: €350,- en voor de tweede plaats: €150,-. Ook dit jaar is er weer een Chargelocater-challenge, wat inhoudt dat degene die tijdens de tour de meeste laadpalen doorgeeft in een telefoon-app een geldprijs wint. Dat zijn voor de eerste plaats: €1.000,-, voor de tweede plaats: €500,-, en voor de derde plaats: €250,-.

Dit jaar zijn er ook weer twee verschillende categoriën, de CO, voor auto's met een actieradius van meer dan 250 km, en de C2, voor auto's met een actieradius van minder dan 250 km.

 

Laten we dan maar beginnen bij het begin, dat was donderdag avond 7 mei, om 23:20 uur. Toen zijn we vertrokken vanaf Ten Post richting München (naar een groot evenement van de eTourEurope), met een omweg via Zuidlaren, om co-piloot Abel Winter op te halen. Alleen er was een probleempje: We moesten er de volgende ochtend om 11:00 uur zijn, dus we zouden flink door moeten rijden als we nog op tijd wilden komen, en dat 's nachts.

We hebben tijdens deze rit gebruik gemaakt van 5 Tesla Superchargers. Dat zijn snelladers van Tesla zelf, waarmee je je Tesla in 5 kwartier van leeg naar helemaal vol kunt laden. En ze lagen ideaal op onze route naar München!

Bij vertrek vanuit Ten Post zaten we allemaal erg te twijfelen of we die 11:00 uur wel zouden halen, maar in de loop van de nacht en ochtend kwamen we er achter dat het allemaal net zou moeten lukken, en het lukte ook, we zijn om 10:50 uur aangekomen in München! We hadden toen bijna 900 kilometer afgelegd in 11,5 uur met een elektrische auto inclusief de laadperiodes en dat is best een prestatie.

Eenmaal aangekomen in München, op de Odeonsplatz, parkeerden we de auto op een terrein dat speciaal voor de eTourEurope was afgesloten en alleen elektrische auto's stonden. Toen we eemaal geparkeerd stonden merkten we pas dat Tesla eigenlijk bij de meeste Duitsers nog totaal onbekend is. Veel mensen vroegen ons dingen, fotografeerden of filmden de auto of gingen zelfs op de foto met de auto!

 

Morgen begint de tour eigenlijk pas echt, dan is de echte officiële start en vertrekken we richting Basel. In totaal is het 418 kilometer en we gaan proberen onze oude strategie weer op te pakken, namelijk zo veel mogelijk kilometers rijden op één acculading! Dus we gaan het morgen gelijk proberen zonder op te laden. Morgenavond zal ik schrijven hoe dat is verlopen.

 

Tot morgen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier staan we op de eMOBIL in München. De middelste rode Tesla is die van ons.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Op de eMOBIL was o.a. nog een man die stunts deed op zijn elektrische motorfiets.

 

 

 

Webblog eTourEurope: zaterdag 9 mei 2015

 

Hallo mensen, hier weer even mijn dagelijkse webblog over onze eTourEurope.

 

Vandaag was best een lange dag, we hebben alles bij elkaar zo'n 500 kilometer gereden. Allereerst om kwart over 8 vertrokken van het hotel, wat goed op tijd was. Toen was het 20 minuten rijden naar de start, op hetzelfde plein als waar gisteren de eMOBIL was, de Odeonsplatz in München. Daar zijn we na 10 minuten ongeveer gestart aan de eTourEurope.

Het tweede stuk was ongeveer 100 kilometer. We hebben hier langzaam gereden, ongeveer 90 km/u achter vrachtwagens, want we moesten nog een lang stuk rijden en we wilden niet gaan opladen.

De bestemming was een soort bedrijf dat zich bezig hield met inrichting van huizen, Baufritz. Zag er goed uit in ieder geval!

Na ongeveer 1,5 uur zijn we doorgereden naar het tweede adres, in Konstanz. Ongeveer 1 uur en 3 kwartier rijden. Daar hebben we ongeveer 1 uur gestaan, niet aan de lader. Het was daar wel gezellig, bij een klein haventje en veel mensen.

Daarna ging de reis naar Spreitenbach, naar de Umweltarena. We zijn daar vorig jaar ook geweest, toen was dat de finish van de eerste dag, maar vandaag gingen we nog even door naar Basel. Bij Zürich stond een grote file, maar die hebben we gelukkig kunnen omzeilen. Anders waren we wel wat later aangekomen. Bij die Umweltarena hebben we toch nog een beetje geladen, een paar minuutjes maar, omdat we toch vonden dat er net te weinig stroom in de auto zat. Dus na 7 minuten zijn we gestopt met laden en doorgereden naar Basel.

De reis naar Basel verliep goed, alleen wees ons navigatie systeem ons de verkeerde kant op, dus hebben we helaas nog ongeveer een kwartier omgereden, maar uiteindelijk toch nog aangekomen bij de finish: de Barfüsserplatz. Ook dit plein was een centrale plek in het centrum, net als in München, dus we hebben veel bekijks gehad. We hebben hier ook nog weer opgeladen, want de race was vandaag gereden, we waren bij de finish. Hierna gingen we nog niet naar ons hotel, we zijn naar de dichtbijzijndste Tesla Supercharger gereden, zodat de auto in 5 kwartier vol zou zijn en dus niet perse bij het hotel hoefden op te laden, omdat er in het hotel maar beperkte oplaadplekken zijn. Hierdoor zijn we toch nog om 22:00 uur aangekomen in het hotel, vandaar ook deze late update.

 

Vanavond bij de dagelijkse Briefing was gelijk al een uitslag bekend van de dag. We waren vandaag niet de snelste, we waren de op een na snelste. We hebben er in totaal 6 uur en 14 minuten over gedaan en de snelste 5 uur en 52 minuten. Wij hadden al wel gedacht dat dat andere team goed zou scoren, want de bestuurder daarvan heeft 3 jaar geleden om de hele wereld gereden met zijn Tesla. Dus wij wisten wel dat hij niet lang zou doen over het rijden vandaag.

 

Morgen gaan we eerst naar Luxemburg. Het is niet erg ver, 350 kilometer. Gelukkig is de accu wel vol, dus ook morgen proberen we niet te laden. Laten we hopen dat het dan wel lukt om de eerste sticker als dagwinnaar in de wacht te slepen.

 

Voor de mensen die nog graag een foto van ons hele team met de auto zouden willen zien: Sorry. Het is ons nog niet gelukt een te krijgen, ik hoop dat ik er morgenavond een heb.

 

Tot morgen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Onderweg hadden we mooi uitzicht De auto bij de finish in Basel

 

 

 

Weblog eTourEurope: 10 mei 2015

 

Hallo iedereen, hier ben ik weer, deze keer iets eerder.

 

Vandaag gingen we van Basel naar Luxemburg. Vanochtend begonnen we iets te laat, Klaas (piloot) en Abel (co-piloot) hadden zich verslapen, dus we zijn iets later dan gepland weggereden vanaf het hotel. Eenmaal onderweg zagen we dat onze 'rivaal', Rafael de Mestre (de man die de wereld is rondgereden in zijn Tesla) vlak achter ons aan reed, dus hij gebruikte onze tactiek, maar dan op ons! Intussen gingen wij achter een andere auto aanrijden en na een tijdje gingen we steeds harder. Op den duur gingen we zo snel dat Rafael niet meer wist wat hij moest doen, achter ons aan blijven rijden, of rustiger aan doen zodat hij zeker weet dat hij niet hoeft op te laden. Het was wel grappig om te zien dat zo ongeveer de grootste pionier van elektrisch rijden van de hele wereld een beetje de weg kwijt raakte door ons.

De eerste, en enige stop voor vandaag, was na ongeveer 150 km, dat was in een klein Frans dorpje, Stutzheim-Offenheim. Hier zijn we 2 uur geweest, er was o.a. nog een toespraak van de burgemeester, maar dat was helaas in het Frans, dus wij verstonden er niks van.

Om 12:15 uur zijn we vertrokken en naar Luxemburg gereden. De rit duurde zo'n 2,5 uur en ging goed. In Luxemburg was ook gelijk de finish al, dus het was geen erg lange dag vandaag, we hebben ook niet opgeladen.

Morgen gaan we naar Parijs, wat ook geen heel lange dag wordt, de finish is al na 300 km, daarna gaan we een ePicturePoint doen bij de Eiffeltoren, alleen ik weet nog niet precies wat dat inhoudt, maar we zullen waarschijnlijk met z'n allen op de foto gaan met de auto's en met de Eiffeltoren.

 

Ik weet voor vandaag nog geen uitslag. Ik hoop dat ik die later vanavond wel weet, zodat ik dat direct kan delen.

 

Tot morgen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier een foto van ons team, van links naar rechts: Klaas, Abel, Marco, oma Ginie en daarnaast de burgemeester van Stutzheim- Offenheim. Die burgemeester hoort natuurlijk niet bij ons team.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier plagen we Rafael de Mestre een beetje, op den duur wist hij echt niet meer wat hij moest doen!

 

 

 

Weblog eTourEurope: 11 mei 2015

 

Vandaag hebben we een mooie dag gehad. We zijn vanochtend om 08:30 uur vertrokken van het hotel in Luxemburg. De eerste stop was na 120 km, in Verdun, een oude stad waar veel gebeurd is tijdens de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Tijdens de Eerste Wereldoorlog werden er tienduizenden krijgsgevangenen gedood bijvoorbeeld.

We kwamen er ook achter dat we een foutje hadden gemaakt. We hebben per ongeluk een groot stuk omgereden, wat tijd kostte, maar ook stroom, dus daar baalden we een beetje van. Maar het was niet heel erg, want we hoefden daarna nog 'maar' 213 km te rijden, wat alsnog wel te doen was met de stroom die we nog hadden. We hebben deze rit veel achter busjes en touringcars gereden, wat een hoop stroom bespaarde. Zo zijn we met een bijna lege accu aangekomen bij de finish in Meaux, een stadje vlak voor Parijs. De finish was bij een Renault-dealer.

We hebben hier eventjes geladen en zijn na een half uur naar de dichtbijzijndste Tesla snellader gegaan, waar we de auto ongeveer een uur hebben geladen, zodat we weer ruim genoeg stroom hadden.

Na het bezoek aan de snellader zijn we teruggegaan naar Meaux. Tijdens de terugreis kwamen we toevallig genoeg Rafael de Mestre (de man met de grijze Tesla die de hele wereld is rondgereden met zijn Tesla) alweer tegen.

Eenmaal weer aangekomen in Meaux, met een vrij goed gevulde accu, zijn we na 10 minuten vertrokken richting Parijs, richting de Eifeltoren. Daar was een ePicturePoint, dat is een punt bij een beroemd monument o.i.d. waar de auto's op de foto worden gezet en dit keer was dat dus bij de Eifeltoren. Eerst viel het niet mee om er te komen, want Parijs in de spits betekent veel file's! We hebben hier 58 km afgelegd in ongeveer 1,5 uur...

Gelukkig zijn we uiteindelijk allemaal aangekomen bij de Eifeltoren, waar we veel foto's hebben gemaakt. Je kon vanaf daar prachtig goed de Eifeltoren zien. We stonden op een soort grote rotonde die zo breed was dat we daar makkelijk met alle teams van de hele tour konden staan. Ook hebben de Tesla's (wij dus ook) de breedte van de rotonde gebruikt om wat mooie bochtjes te driften, na afloop kon je duidelijk de geur van verbrand rubber ruiken...

Hierna zijn we naar het hotel gegaan en we hebben hier ook gegeten. Tijdens het eten kwam de hotel-manager naar ons toe en vroeg of hij een stukje mocht meerijden in de Tesla. We vonden dat natuurlijk geen probleem, dus even later hebben we de hotel-manager meegenomen voor een klein ritje in de auto. Toen hij uitstapte was hij duidelijk onder de indruk.

 

Morgen wordt een heel lange dag. Het klinkt misschien niet verschrikkelijk ver: Parijs - Amsterdam, maar toch is het nog ruim 500 km, we moeten om 06:10 uur al weg!! Laten we morgen eens kijken of we dat ook daadwerkelijk gaan halen.

 

Nog even over gisteren, de dag van Basel naar Luxemburg: we hebben de snelste tijd gehaald, samen met Rafael de Mestre, dus gisteren waren er 2 winnaars. Vandaag is het precies hetzelfde verhaal, wij en Rafael de Mestre hebben alweer de snelst mogelijke tijd gereden. Morgen denk ik niet dat dat weer zo zal zijn, maar je weet maar nooit, we zullen het morgen zien.

 

Tot morgen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier staan we als team bij de Eifeltoren!

 

 

Onze winnaars-sticker van gisteren.

 

 

 

Weblog eTourEurope: 12 mei 2015

 

Vandaag was weer een heel lange dag. Laten we maar beginnen bij het begin. We zijn veel te laat vertrokken: om 07:00 uur ongeveer zijn we bij het hotel weggereden. Vanaf daar was het eerst nog even 20 minuten rijden naar de eerste Tesla snellader waar pas de daadwerkelijke start was. Bij de snellader hebben we nog een klein beetje geladen, waarna we dus zijn gestart. Het eerste eMeetingpoint was al vrij snel, al na drie kwartier. Dat was in Roye, alleen dachten we dat we al zo laat waren (ongeveer half 9) dat alles al opgeruimd was, want we zagen niemand meer. Dus we zijn doorgereden. Onderweg naar het volgende eMeetingpoint zag ik op Facebook dat onze rivaal Rafael de Mestre die nacht al om half 6 (!) bij het eerste eMeetingpoint in Roye was aangekomen. Dat zou betekenen dat hij een tijdsbonus zou krijgen, omdat hij zo vroeg vertrok. Maar ik vertrouwde zijn bericht niet helemaal. Al helemaal niet toen hij pas veel later aankwam bij het volgende eMeetingpoint in Valenciennes. Wij waren dus heel laat vertrokken en wij waren in Valenciennes om ongeveer kwart voor 10. Hij zou dus heel vroeg zijn vertrokken, maar hij kwam pas rond 10 uur aan in Valenciennes. Dat klopte dus niet helemaal.

Hoe dan ook, we zijn ongeveer om 11:15 uur uit Valenciennes vertrokken. Na ongeveer 45 minuten rijden was daar weer het eerste laadpunt in beeld: de Tesla snellader bij Nivelles. Het duurde alleen niet zo lang: na 5 minuten hadden we al weer genoeg stroom voor het volgende stuk.

Dat volgende stuk was naar Mechelen, een stadje tussen Brussel en Antwerpen waar een groot evenement was georganiseerd met heel veel Tesla's, op den duur stonden er 17 naast elkaar! Al die Tesla's waren van de Tesla Club België en zouden het volgende en laatste stuk meerijden naar Noordwijk.

Wij gingen rond half 3 eerst naar een volgende snellader in Aartselaar, vlak voor Antwerpen. Toen wij hier na 9 minuten laden weer weg gingen, zagen we op de eTourEurope-app dat Rafael weer eens vlak achter ons zat, alleen hij moest nog beginnen met laden. Hij had een flink stuk meer geladen dan wij, oftewel, dat heeft hem punten gekost. Toen begon ik heel erg na te denken over wie er nou de snelste tijd zou hebben vandaag, want hij had vanochtend heel vroeg de tijdsbonus gehaald, maar wij hadden minder geladen, maar ik heb net de uitslag binnen. Rafael is vannacht om 3 uur vanaf het hotel vertrokken!!! Hierdoor heeft hij een tijdsbonus van 20 minuten gekregen. Dankzij die tijdsbonus heeft hij in totaal 6 uur en 1 minuut gereden, terwijl wij 6 uur en 3 minuten gereden hadden... het scheelde dus 2 minuten.

 

Morgen gaan we naar Bremen. Het wordt geen lang dagje, 380 km, met tussendoor 2 tussenstops. Een stop wat we zelf gepland hebben, omdat we van co-piloot gaan wisselen. Abel Winter gaat morgen weer terug naar huis en de tweede co-piloot Robert Mulder komt erbij. De tweede stop is een eMeetingpoint een stukje over de helft van de hele rit. We gaan morgen waarschijnlijk niet opladen. Morgen vertel ik jullie hoe dat is gegaan.

 

Tot morgen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De rij Tesla's is Mechelen, in totaal 17 Bij de finish waren we bijna leeg!

 

 

 

Weblog eTourEurope: 13 mei 2015

 

Vandaag hebben we weer een mooi dagje achter de rug. Het was vanochtend de bedoeling om vroeg te vertrekken, zodat we misschien een tijdbonus zouden hebben, maar dat is niet gelukt, dus zijn we om half 10 met een volle accu vertrokken van de start bij de Tesla snellader in Amsterdam. Ondertussen is Rafael de Mestre opnieuw extreem vroeg vertrokken, voor een tijdbonus van 20 minuten, hij is vannacht rond 01:00 uur al vertrokken!!!

Tijdens het eerste stuk rijden hebben we van co-piloot gewisseld. Co-piloot Abel Winter ging weer terug naar Groningen en wij gingen verder met onze tweede co-piloot Robert Mulder. We hebben gewisseld bij een parkeerplaats aan de A1 bij Barneveld in de buurt, want dat lag mooi op onze route.

De eerste en enige stop voor vandaag was na 219 km, bij een restaurant aan de Duitse Autobahn A30, genaamd Taste Kitchen in Hasbergen. Hier zijn we vorig jaar ook geweest, maar toen was het gebouw net afgebrand en stond er een klein noodgebouwtje, nu stond er een mooi nieuw pand waar je heerlijk kon eten.

Het tweede stuk rijden was niet zo ver, ongeveer 130 km, daarna was de finish alweer, in Bremen, bij een bedrijf wat zich bezig houdt met energie, genaamd SWB. Daar zijn we ongeveer 2,5 uur geweest. Je kon daar ook eten (soep en worst), dus daarna konden we gelijk naar het hotel, dus toen waren we om 19:00 uur al in het hotel.

 

Morgen wordt een van de langere dagen, want we gaan naar Berlijn. Eerst moeten we weer van het hotel naar de start rijden bij een Tesla snellader hier in de buurt. Daarna heben we weer een paar tussenstops en na 420 km bereiken we dan de finish. Daarna is het nog even 30 km rijden naar het hotel, dus het gaat krap worden op een lading, maar we gaan het proberen. Morgen meer daarover.

 

Helaas heb ik nog geen uitslag voor vandaag, die komt pas om 23:00 uur waarschijnlijk, dus ik zal het morgen met jullie delen.

 

Tot morgen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier ons scoreblad voor vandaag. Voor de mensen die het nog niet begrijpen: Er zijn eigenlijk 3 delen: Je rijtijd, dat is gewoon de tijd die je rijdt. Alleen als je een hoger gemiddelde hebt dan 80 km/u, wordt je rijtijd automatisch verhoogd naar de rijtijd die je zou hebben als je een gemiddelde van 80 km/u zou hebben. Dit is zo i.v.m. de verzekeringsmaatschappijen.

Het tweede deel is de laadtijd. Dat is gewoon de tijd dat je oplaadt en die wordt bovenop je rijtijd opgeteld, dus stel je hebt een rijtijd waarbij je gemiddeld 80 km/u hebt gereden (beste rijdtijd die je kunt scoren dus) en je hebt 1,5 uur geladen, dan wordt die 1,5 uur bij je rijtijd opgeteld.

Het derde deel is de pauzetijd. Dit is de tijd die je op een dag pauze hebt gehad en die tijd wordt dan niet meegeteld bij je eindtijd.

Je kunt ook nog een tijdbonus halen, door vroeg weg te gaan, maar dat was al wel duidelijk denk ik. De eerste die weggaat krijgt 20 minuten bonus, de 2e 15 minuten, de 3e 10 minuten en de 4e 5 minuten.

Ook kan er een tijdstraf worden gegeven, als een deelnemer zich niet aan de regels heeft gehouden, bijvoorbeeld als hij of zij de verkeersregels overtreedt.

Op de foto hierboven is te zien dat wij vandaag 2x pauze hebben gehouden, dus die tijd wordt van onze echte tijd afgetrokken. Ook hebben wij een hogere gemiddelde snelheid gehaald dan 80 km/u, dus onze rijtijd wordt verhoogd naar d rijtijd die wij zouden hebben als we gemiddeld 80 km/u zouden hebben gereden, maar dat is niet erg, want dat hebben de anderen ook allemaal.

Ik hoop dat het een beetje meer duidelijk is geworden nu.

 

 

 

Weblog eTourEurope: 14 mei 2015

 

Vandaag hebben we best een lange dag gehad, we hebben 450 km gereden in totaal. Vanochtend zijn we om 08:00 uur bij het hotel weggereden en zijn we eerst naar de start bij de Tesla snellader in Bremen gegaan. Daar hebben we nog heel even geladen en om even na half 9 zijn we gestart.

Het eerste stuk was naar Hamburg, ongeveer 100 km was het. Wij wilden vandaag onderweg niet opladen, dus we hebben niet hard gereden, ongeveer 100 km/u. Onderweg zagen we onze concurrent Rafael ongeveer 80 km/u rijden, die ging dus echt langzaam!

Om 09:40 uur kwamen we bij het eerste eMeetingpoint aan, in Hamburg. Dit was in een groot bos, maar het was erg koud.

Om kwart voor 11 ongeveer zijn we naar het volgende eMeetingpoint gereden, ook in Hamburg, alleen een stukje verder. Het zou 20 minuten rijden zijn, maar onderweg kwamen we op onze route 3 keer wegwerkzaamheden tegen waardoor we moesten omrijden, dus we hebben er een half uur over gedaan. Dit volgende eMeetingpoint was bij een volledig energie-neutraal huis, dus alles, ook de verwarming enzo werkten allemaal op stroom, maar dat was voor ons niet zo bijzonder meer, want ons eigen huis is ook energie-neutraal.

Het eMeetingpoint dat daarna kwam was in Ludwigslust. Dat was wel even een stukje rijden. Toen we daar aankwamen realiseerden we ons dat we misschien toch iets te onzuinig gereden hadden. We hadden de volgende bestemming in de navigatie ingevoerd en die waarschuwde ons dat we 10% stroom te kort zouden komen om bij het volgende adres te komen, de finish in Berlijn.

Toch zijn we gewoon doorgereden. Na ruim 40 km al was het hele probleem al opgelost, want we hadden zo zuinig gereden dat de navigatie niet meer waarschuwde dat we niet zouden aankomen.

Eenmaal in Berlijn aangekomen zagen we dat onze concurrent Rafael al was aangekomen. Hij had nog 1 km over in de accu, wij nog 9, wat ook niet veel meer is. De finish zelf was bij de Technische Universiteit, maar het was Hemelvaartsdag, dus het was helemaal niet druk.

Na een half uur ongeveer zijn we wat gaan eten bij een pizzeria. Toen we klaar waren met eten begon de restaurantmedewerker ons allemaal vragen te stellen over de auto, want hij had nog nooit van Tesla gehoord. Hij en een vriend van hem zijn zelfs nog even een stukje meegeweest. Toen ze uitstapten viel hun de mond open, ze hadden echt nog nooit in zo'n auto gereden, dat was heel leuk om te zien.

Na het eten zagen we dat er nog een paar ePicturepoints waren, o.a. een bij de Brandenburger Tor, maar daar waren we helaas iets te laat voor. Daarom zijn we er alleen heen gereden en heb ik nog een paar foto's gemaakt van de Tesla met een paar bezienswaardigheden.

Daarna zijn we naar het laatste eMeetingpoint gereden voor de dag, die was op de Washingtonplatz, pal voor het hoofdstation van Berlijn. We kregen daar ontzettend veel aandacht, maar het hoofdstation zelf was ook heel mooi. Het schijnt net een jaar af te zijn ofzo, maar het is echt heel mooi geworden daar.

Toen we weer naar het hotel wilden rijden, zag Robert dat we bijna langs de Tempelhof kwamen, dat is een gebouw met een vliegveld wat vooral in de oorlogsjaren veel gebruikt werd. Daar zijn we het terrein opgereden, wat eigenlijk niet mocht en daar hebben we ook nog een paar foto's gemaakt.

 

Nu zitten we in het hotel. Morgen wordt niet zo'n moeilijke dag, we gaan naar Praag, maar de finish is al een stukje eerder, in Melnik. Van de start tot de finish is iets meer dan 350 km, dus dat gaan we natuurlijk ook zonder laden doen. We zitten meer na te denken over hoe we het overmorgen gaan doen, dan gaan we van Praag naar Bratislava, naar Boedapest en dan naar Krems, een stadje vlakbij Wenen. In totaal 866 km!!! Dat gaat echt een grote uitdaging worden dus en ik denk dat aan het eind van die dag zo'n beetje duidelijk zal worden wie deze tour gewonnen heeft. Maar daar zullen we overmogen pas achterkomen.

 

Nog even over gisteren: Wij hebben gewonnen! En een nog leuker iets: Rafael de Mestre mag zijn dagsticker van eergisteren (de dag van Parijs naar Amsterdam) ook weer inleveren, omdat het uiteindelijk toch niet is toegestaan om midden in de nacht te vertrekken, dus hij mocht zijn tijdbonus voor die dag weer inleveren aan ons, want nu waren wij die dag de snelste en dat maakt het toch een behoorlijk stuk spannender, want het verschil tussen ons is nu 14 minuten!! In totaal heeft Rafael nu 3 dagwinnaar-stickers en wij 4. En nog even over die tijdbonussen: die zijn nu afgeschaft, omdat die tot nu toe toch te veel gedoe hebben veroorzaakt, dus Rafael is vanochtend ook gewoon om half 9 vertrokken. De uitslag voor vandaag weet ik nog niet, die zet ik morgen op dit weblog.

 

Ik zeg weer: Tot morgen iedereen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bij het eerste eMeetingpoint zat ik in een

elektrische auto die voorin een zitplaats

heeft, dus dan zit je zeg maar zo

 

 

 

 

 

 

 

Tesla bij de Brandenburger Tor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Onze groepsselfie van vanochtend

met rechts onze 'nieuwe' co-piloot

Robert Mulder

 

 

 

Weblog eTourEurope: 15 mei 2015

 

Vandaag hebben we niet echt een topdag gehad. We hebben namelijk niet de maximale score gehad en daar baalden we behoorlijk van.

 

Laten we eens beginnen bij vanochtend. Vanochtend zijn we laat vertrokken van het hotel, om kwart over 9 ongeveer, terwijl dat half 9 had moeten zijn, maar er lag een groot meer naast het hotel, dus we wilden daar toch even kijken.

Eenmaal onderweg hadden we in gedachte dat we gewoon ongeveer 130 km/u zouden rijden, maar dan achter een busje aan ofzo, want dat konden we wel halen op een acculading, de finish was immers 'maar' 360 km. We wilden ons ook veel meer concentreren over hoe we het morgen gaan doen.

De eerste stop was in Cottbus, een stad vlakbij de Poolse grens. We stonden bij een universiteit, maar omdat we al zo laat waren, was er niet veel meer te doen, dus gingen we na een half uur weer weg.

Het tweede deel van de reis hebben we veel over 2-baansweggetjes gereden, omdat dat korter zou zijn. Dat was het ook, dus het was een goede keuze.

De tweede stop was in Dresden, op een groot plein, net buiten het centrum, de Postplatz. Toen we aankwam stonden alle auto's netjes op een rijtje, maar er was nergens meer een gat waar wij de auto neer konden zetten, dus toen hebben we hem maar pal in het middenpunt gezet. Was ook wel grappig.

Na ruim 2 uur zijn we hier ook weer weggereden. Ook weer als laatste ongeveer. Het stuk wat we toen moesten rijden begon heel vervelend te worden. Onze navigatie raadde namelijk aan om gewoon de snelweg te volgen, maar die nam een hele rare grote bocht die heel ver omrijden was, dus wij dachten slim te zijn, door ergens een binnendoorweggetje te nemen. Nou een ding was zeker: slim was het in elk geval niet. We kwamen veel door de bebouwde kom heen dus het schoot eigenlijk niet op, en op de helft waren er wegwerkzaamheden op zon smal weggetje, dus daar hebben we ook nog ongeveer 10 minuten vertraging opgelopen. Daarna hebben we maar geprobeerd een beetje door te rijden, maar soms wilde het gewoon echt niet. Op den duur kwamen we gelukkig weer op de snelweg. Toen we bij de finish in Melnik aankwamen zagen we dat Rafael, onze rivaal, ook al was aangekomen. Wij waren allemaal natuurlijk heel benieuwd hoe het bij hem was gegaan. 'Gelukkig' ging het bij hem ook niet goed. Hij had een ander binnendoorweggetje genomen, maar het wegdek daarvan werd op den duur zo slecht dat er geen auto's meer overheen mochten, dus Rafael heeft ook tijdsverlies opgelopen.

Na al dit gedoe hebben we opgeladen bij de finish en hebben we wat gegeten. Daarna zijn we naar Praag gereden, naar de laatste eMeetingpoint voor vandaag, alleen stonden we er maar ongeveer 10 minuten, want we waren heel laat aangekomen.

 

Nu zitten we weer in het hotel, wat echt geweldig is trouwens (alle vorige hotels natuurlijk ook). In deze hotelkamer heb je 3 ruimtes: de hal, de badkamer en de slaapkamer, echt heel groot is het hier. Nog niet eerder meegemaakt.

Ook gaan we proberen vroeg te slapen vanavond. Morgen moeten we om 05:00 uur aan het ontbijt zitten, want we moeten om 05:30 uur al weg. Dan begint voor ons de langste dag van de hele eTourEurope, in totaal bijna 900 km, zonder Tesla snelladers, want die zijn er niet. We beginnen in Praag, rijden dan door naar Bratislava, dan naar Boedapest en dan weer naar Krems a.d. Donau, een klein stadje in de buurt van Wenen. Het wordt echt een ontzettend lange dag dus, maar we hebben er heel veel zin in. We zijn ook heel benieuwd wat de uitslag voor morgen zal zijn.

 

Nog even over uitslagen gesproken, die van vandaag heb ik nog niet. Die zal waarschijnlijk om 23:00 uur pas bekend gemaakt worden, en het is hier nu 22:22 uur, dus ik denk dat ik dan al slaap.

 

Morgen zal ik vertellen hoe alles is gegaan.

 

Tot morgen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier staat de auto midden op de Postplatz Het uitzicht wat we hadden bij de finish in Melnik. Het was echt

in Dresden. Ook werd Klaas even geïnterviewd prachtig

 

 

 

Weblog eTourEurope: 16 mei 2015

 

We hebben het overleefd! Vandaag hebben we ongeveer 900 km afgelegd, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, maar ik kan nu al vertellen: het ging echt ontzettend goed!

Vanmorgen zijn we eerst om 05:36 uur vertrokken uit Praag, niet mijn favoriete vertrektijd deze tour, maar het moest gewoon. Vanaf toen hebben we ongeveer 4,5 uur lang achter vrachtwagens gereden, naar onze eerste laadstop, vlak voor Bratislava. Onze eerste eMeetingpoint voor vandaag was ook in Bratislava, daar konden we ook laden, maar wij hadden een laadpaal gevonden die sneller zou gaan, vlak voor Bratislava, want we moeten zo min mogelijk laden.

Toen we bij deze laadpaal aankwamen hebben we hem gevonden en uiteindelijk ook aan de praat gekregen, alleen laadde hij minder snel dan we hadden gedacht/gehoopt. Het plan was eerst om hier zoveel te laden dat we Bratislava en Boedapest en Wenen in een keer konden bereiken en dat we dan terug in Wenen weer naar de Tesla snellader zouden kunnen gaan. Maar, doordat deze laadpaal minder snel ging dan gedacht, zijn we eerst maar verder gegaan met een halfvolle accu, dan zouden we in Boedapest wel weer ergens laden.

De eerste stop was in Bratislava, op dezelfde plek als waar we vorig jaar ook waren. Er waren alleen niet zoveel mensen als vorig jaar, maar nog hebben we met een paar mensen gepraat en de auto laten zien, want zij hadden natuurlijk nog nooit in een Tesla gezeten.

Ondertussen hadden we op de eTourEurope-app gezien dat onze rivaal Rafael het totaal anders ging doen. Hij ging namelijk eerst naar Wenen, naar de Tesla snellader en dan pas naar Bratislava. Dan moest hij in Boedapest weer laden en dan terug in Wenen weer. Dat was achteraf best dom, want hij heeft veel tijd verloren, omdat hij eerst nog een stuk moest omrijden om naar die snellader in Wenen te komen, maar dat was natuurlijk weer een voordeel voor ons.

Na een uur in Bratislava gestaan te hebben, zijn we vertrokken naar Boedapest. Ook dit hele stuk hebben we achter vrachtwagens gereden om stroom te sparen, zodat we zo min mogelijk hoefden te laden.

Onderweg van Bratislava naar Boedapest zou een Hongaarse Tesla-club ons opwachten en met ons meerijden zodra ze ons zagen. Maar omdat we al zo laat waren zijn al die Tesla's met de andere Tesla meegereden: met onze rivaal Rafael, want dat was de enige andere Tesla die meereed. Dat was geen ramp natuurlijk, maar we hadden het wel leuk gevonden.

In Boedapest was het eerst even zoeken naar de bestemming. Die bleek ergens bij een parkeergarage van een winkelcentrum te zijn. Ze hadden er weer heel wat van gemaakt, er waren heel veel Tesla's, verschillende (auto)bedrijven die hun nieuwe modellen lieten zien, veel pers (we werden ook alle vier geïnterviewd, alleen ik weet niet voor welke zender/website) en zelfs de Hongaarse minister van Economische Zaken hebben we ontmoet en ook een beetje mee gepraat. Dus het was een leuke boel daar.

1,5 uur later zijn we weer weggereden naar een laadpaal in de buurt waar we best snel konden laden. Er waren 2 aansluitingen, dus Rafael en wij zouden tegelijk kunnen laden, maar een van die aansluitingen bleek stuk te zijn. Nu hadden wij net de mazzel dat we 2 minuten eerder weggereden waren van dat winkelcentrum, zodat wij als eerste aan de laadpaal konden staan. Ondertussen moest Rafael nog een uur wachten op ons en daarna kon hij zelf nog eens een tijdje aan de laadpaal staan.

De terugweg van Boedapest naar Wenen waren we van plan om weer achter vrachtwagens te rijden, ondanks dat we een lager gemiddelde hadden dan 80 km/u, wat belangrijk was voor deze tour. Toen we eenmaal reden bleken we nog best veel stroom in de accu te hebben, zodat we toch nog een stukje harder konden rijden, om ons gemiddelde weer omhoog te gooien. Dat is ook wel redelijk gelukt, want we kwamen helemaal leeg aan bij het volgende laadpunt: de Tesla snellader in Wenen. Maar toen zagen we al dat we dat gemiddelde van 80 km/u niet gingen halen, of we zouden helemaal als een gek moeten rijden.

Het laatste deel van Wenen naar Krems (finish) hebben we nog vrij hard gereden, omdat we dus dat gemiddelde weer omhoog moesten krijgen. We kwamen uiteindelijk 10 minuten 'te laat' aan in Krems. Je zou misschien denken dat dat balen is, maar dat is helemaal niet slecht. Het was een heel lange dag en dan is 10 minuten extra helemaal niet veel. Bovendien denken we dat Rafael meer tijdsverlies heeft. Aan het begin van deze dag kreeg in te horen dat we 41 minuten achterstand hadden op Rafael, dus ik baalde best heel erg. Maar nu denkt Klaas bijvoorbeeld dat wij wel een uur sneller waren dan Rafael vandaag. Als dat zo zou zijn is er toch nog een hele goede kans dat we deze tour winnen, maar dat horen we morgen allemaal pas.

 

Morgen wordt de laatste dag van de tour, dan gaan we van Krems naar München. Niet heel lang, ongeveer 390 km. Deze tour ging weer heel snel. Het lijkt nog maar heel kort geleden dat we ontzettend snel van Nederland naar München moesten rijden, omdat we het anders niet gingen halen. Vind het nog steeds verbazingwekkend dat we het toch hebben gehaald. Maar alleen op dat moment dacht ik al dat deze tour wel weer eens heel goed zou kunnen gaan. En nou zijn we misschien wel, of misschien niet eerste, dat weten we nog niet, maar dat maakt mij allemaal niet zo veel uit. We hebben tot nu toe gewoon een ontzettend mooie, leuke en lange tour gemaakt en daar doen we het ook eigenlijk om.

 

Ik ga dit blog weer eens sluiten, het is hier nu namelijk 0:45 uur, en morgen gaat de wekker weer om 07:30 uur, dus ik ga zo maar weer eens slapen. Morgen komt mijn laatste bericht, maar ik weet nog niet hoe laat.

 

Ik zeg weer eens: tot morgen!

 

Door de slechte internetverbinding in dit hotel kon ik helaas geen afbeeldingen toevoegen, mijn excuses.

 

 

 

 

Weblog eTourEurope: de laatste dag.

 

Vandaag was de allerlaatste dag van de tour en het was zonder twijfel de allerspannendste dag van de hele tour.

 

Vanochtend dus vertrokken uit Krems om ongeveer 09:00 uur. Vanaf daar reden we naar Linz, waar we vorig jaar ook waren. Er werd daar een wereldrecordpoging gedaan, ze wilden met zoveel mogelijk elektrische auto's een kleine tocht maken door de stad. Daar zouden wij ook aan mee moeten doen, alleen het was een grote chaos daar. Ten eerste was het al een te kleine parkeerplaats. Ten tweede werd er vooraf gezegd dat de auto's zo moesten staan dat ze direct weg konden rijden, maar driekwart stond precies andersom. Het ergste was dat we allemaal startnummers kregen. We zouden dan in volgorde (dus beginnen bij startnummer 1, dan 2, enzovoort) dat rondje door de stad gaan rijden, alleen alle auto's stonden door elkaar, dus het zou een eeuwigheid duren voordat alle auto's in goede volgorde stonden. Dit vonden wij toch een beetje te chaotisch, dus we zijn gewoon weggereden. Het is uiteindelijk wel gelukt, ik had gehoord dat er ruim 200 auto's mee hadden gedaan en het doel was 160.

Na deze dramatische wereldrecordpoging gingen we door naar het volgende en allerlaatste eMeetingpoint, in Kirchdorf, een dorpje vlak voor München. Alleen omdat wij al zo vroeg vertrokken vanaf Linz waren we de allereerste die in Kirchdorf aankwamen, het hek zat nog op slot. Dus we zijn maar een eindje gaan wandelen.

Eenmaal terug, na ongeveer 1,5 uur zagen we dat er inmiddels al wat meer mensen waren gekomen, dus we konden het terrein op. We hadden daar ook iets minder fijns ontdekt, want we hadden een foutje gemaakt. We dachten dat we daarna nog maar 40 km moesten, maar dat hadden we per ongeluk verkeerd afgelezen, want dat moest 52 km zijn en we hadden nog maar 34 km in de accu. Dat werd heel krap dus. Na die 34 km hadden we nog ongeveer 20 km reserve, maar dan nog moesten we met 60/70 km/u over de snelweg.

De finish was weer in München, midden in de stad. Best raar eigenlijk, want dan heeft iedereen last van al het verkeer en de stoplichten. Bij de finish aangekomen troffen we weer helemaal niks aan. Dat was heel raar en ook gewoon slecht georganiseerd, want de vorige dag werd ons verteld dat we vanaf 17:00 uur bij de finish terecht konden. Maar we waren daar om 18:00 uur en er was nog niemand!

Wij waren op dat moment zo ongeveer helemaal leeg, dus ik zocht een laadpaal in de buurt op en die vond ik gelukkig. Helaas stond die achter een gesloten deur. Dus zijn we naar de volgende gereden en die vonden we gelukkig wel en die deed het ook.

Na een half uurtje lieten we de auto achter en zijn we met de metro naar de Winners Ceremony gegaan op het Streetlife Festival in München. Daar zou dus bekend worden wie deze tour nou had gewonnen. Het was eerst al een ramp om daar te komen. We zaten eerst wel goed. Toen kwamen we gelukkig een paar organizatoren tegen die wel wisten waar we heen moesten, want de weg die daarna kwam was zo lastig, dat we dat nooit alleen hadden gevonden.

Bij die Winners Ceremony vond ik het heel spannend, want over vandaag, maar ook over gisteren hadden we nog geen uitslag. Toen eindelijk dat moment aanbrak wist ik vanaf het begin van de toespraak van de organisatie al wie er had gewonnen. Een van de organizatoren had het certificaat van de eerste plaats per ongeluk zo vast dat iedereen het kon zien en daat stond op: 1. place team: Chargelocator, Pilot: Rafael de Mestre. Dus vanaf dat moment wist ik dat we helaas NIET hadden gewonnen. Toen kwam dus de echte prijsuitrijking en toen zei de organisatie dat er 7 minuten (!!!!!!!) verschil tussen Rafael en ons in zat! Echt niet te geloven. Achteraf baalden wij natuurlijk heel erg, want als we bepaalde dingen anders hadden gedaan, hadden wij daar gewoon met een paar minuten gewonnen. Heel jammer natuurlijk, maar eigenlijk maakt het ook niet veel uit. Ja oke, Rafael krijgt een hogere geldprijs en hij krijgt de eer, maar dat maakt ons niet veel uit. Wij hebben, net als vorig jaar, weer een geweldige tour gehad met mooie plaatsen, prachtige hotels, veel spanning (vooral de laatste dagen) en natuurlijk heel veel lol. Kortom, zo'n tour maak je gewoon niet weer mee (ja behalve als je je gaat inschrijven voor de eTourEurope 2016).

 

Morgen gaan we weer naar huis, de hele dag rijden, weer ongeveer 900 km. Lange dag, maar we gaan het wel weer redden. Daarna begint ook voor ons weer het normale leven.

 

Ik wil graag iedereen bedanken die dit blog elke dag weer heeft gevolgd. Ik vond het weer leuk (alleen iets minder fijn als je pas om 23:30 uur in het hotel bent) en heel misschien tot volgend jaar, tijdens de eTourEurope 2016 (als we weer meedoen).

 

Nog even over de Chargelocator Challenge (zie eTourEurope-uitleg in het weblog van de eerste dag): we hebben meegedaan, we hebben heel veel snelladers ingevuld, maar we hebben daar nog geen uitslag van, dus we hopen dat we daarmee wel winnen.

 

Team Mulder - Holland.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle auto's die je hier ziet zijn elektrisch Een elektrische motorfiets, maar of ik hem mooi vindt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zo reden we dus over de snelweg, In dit (eigenlijk te kleine) tentje was

met nog 15 km te gaan... de Winners Ceremony

Per 18 januari 2015: wereldrecordpoging geslaagd!

100.000 km afgelegd in ruim 1 jaar!

Persberichten en krantenartikelen, klik rechts ------------->

Records en eTourEurope klik rechts ------------>

 

Van 29 april t/m 8 mei 2016: eTourEurope! 6000 km in 12 dagen!

 

 

 

Stichting Elektrisch Rijden Kan Echt

Copyright © All Rights Reserved

Klaas Mulder is werkzaam bij netwerkbedrijf Enexis.

Enexis is al jaren bezig met 100% elektrisch rijden.

Zo heeft Klaas in 2010 al een half jaar lang ervaring opgedaan in het dagelijks rijden in een 100% elektrische auto: een omgebouwde VW Golf Stationcar met fantastische rij-eigenschappen.

Die ervaring heeft Klaas erg enthousiast gemaakt voor het 100% elektrisch rijden.

 

Vervolgens heeft Klaas de stichting Elektrisch Rijden Kan Echt opgericht.

 

In december 2013 heeft Klaas deze splinternieuwe Tesla Model S in gebruik genomen om dagelijks in deze geweldige 100% elektrische auto te gaan rijden.

 

Met dank aan de hoofdsponsor: de overheid.

Waar een wil is, is een weg. Een mooie weg.

Elektrisch rijden is voor veel automobilisten mogelijk!! Want:

Ongelooflijk soepel en vlot wegrijden, heerlijk stil, duurzaam, goed voor het milieu, en superlage brandstofkosten: alles helemaal top!

OK, er zijn ook tegens, de actieradius valt vaak nog tegen en de meeste auto's zijn nog duur in aanschaf.

Tesla laat zien dat de actieradius geen probleem hoeft te zijn: 500km!

 

Elektrisch rijden is het schoonst van alle vormen van rijden: zie op www.milieucentraal.nl

Stichting Elektrisch Rijden Kan Echt:

 

- faciliteert evenementen die het draagvlak voor de 100% elektrische auto vergroten.

 

- is op zoek naar sponsors om de evenementen financieel mogelijk te maken. Vanzelfsprekend kunnen evenementen afgestemd worden op wensen van sponsors. Neem contact op over de mogelijkheden!

 

info@elektrischrijdenkanecht.nl

Ten Post - Groningen

KVK 55892477

 

Vrijwillige donatie: Rabo 0369 0480 08